Gebiedsmarketing
Gemeente Assen
De opdrachtgever zocht:
Eind 2017 kreeg ik, door het winnen van een pitch, de opdracht voor het ontwerpen van drie verschillende beeldmerken en slogans voor drie wijken met een imagoprobleem in Assen. Behalve de ontwerpen ook een realiseerbaar plan hoe zij bewoners en bezoekers op de hoogte kunnen brengen en houden met de nieuwe ontwikkelingen. Alle wijken hadden een flinke boost nodig i.v.m. een negatief imago (overlast, drugs, werkeloosheid, verpaupering, leegstand . De gemeente Assen heeft in nauwe samenwerking met de partners Actium wonen, MBA ( Mijn buurt Assen) een renovatie- beleidsplan ontwikkeld. Leven en wonen op een prettigere manier.
Onze oplossing
Na een uitgebreid onderzoek naar de geschiedenis, rapporten, identiteit en diverse buurtbezoeken zijn we met een plan de campagne gekomen. De drie beeldmerken werden gecreëerd met ieder een heldere persoonlijke boodschap.
Fijn wonen, mooi groen, wereldse ruimte om te leven, wonen en te spelen. Herkenbaar en gelijk aan de kleuren van het bestaande MBA logo (een van de eisen) De gekozen hoofdkleuren zijn groen, magenta en blauw. We vertaalden de beeldmerken naar een huisstijl, die inmiddels is toegepast op de bouwborden, wijkblaadjes, website, social media kanalen, de gemeentepagina en diverse correspondentiematerialen.