Rebranding
Schonenburg Makelaars
Thuis in elk huis!
De opdrachtgever zocht:
In 2018 stond Schonenburg Buitengewoon voor een strategisch veranderingstraject vanwege de aanstelling van 2 nieuwe vennoten. Het doel was om een nieuwe naam, pakkende slogan en moderne corporate identity te ontwikkelen. Ik kreeg de opdracht om het logo en de nieuwe huisstijl te ontwerpen. Na een brainstormsessie met het complete team werd besloten om de huidige naam te behouden en de slogan te veranderen omdat deze niet meer de lading dekte. Het werkgebied was uitgebreid naar Drenthe en het DNA van de makelaardij was gebaseerd op betrouwbaarheid en persoonlijke service.
Mijn plan van aanpak + nieuwe slogan!
Het plan van aanpak omvatte een beknopte marketingstrategie en een aantal creatieve concepten die werden uitgewerkt in een rapport. Uit de SWOT-analyse kwamen de resultaten die als leidraad werden gebruikt om de naam ‘Schonenburg Makelaars’ te kiezen, met als slogan ‘Thuis in elk huis’.
Dit werd uitgewerkt in een nieuwe, maar toch herkenbare, huisstijl met frisse, opvallende en strakke elementen. Naast het logo en de huisstijl werden ook reclame-uitingen, huisstijldragers, Social media en een fotoreportage ontwikkeld als onderdeel van de marketingsupport.