De corporate identity / huisstijl van een organisatie is veel meer dan een logo alleen. Het is de gehele presentatie. De corporate identity bepaalt hoe jouw organisatie, het merk, wordt waargenomen door het publiek. De Corporate identity wordt daarom ook wel brand identity, merkidentiteit of huisstijl genoemd. Een huisstijl bestaat naast het logo uit lettertypes, kleuren, beelden, iconen en een vaste opmaak voor drukwerk en andere huisstijldragers. Steeds vaker wort het logo voorzien van een underline of slogan. Wanneer je altijd op een consequente wijze met dezelfde huisstijl communiceert zorgt dit voor herkenning van jouw organisatie en dat is een uitstekende basis om je merk te positioneren.

Slogan eerst dan het logo?

Zoals ik al zei, veel merken versterken hun bedrijfsidentiteit door in hun logo naast de bedrijfsnaam ook een slagzin of underline te nemen. Hetzelfde geldt natuurlijk ook voor productlogo’s en -slogans. Net als de bedrijfsnaam is een slogan een toevoeging van de missie of understatement van de organisatie.

Logo onderdeel van de huisstijl ( corporate identity )

Waarom een logo? Als bedrijf, club of stichting is het handig dat de omgeving weet dat je bestaat. Een naam en een logo zijn min of meer de eerste kennismaking met een bedrijf. Een bedrijfsnaam onthouden met een logo wordt een stuk gemakkelijker. Kortom: naam en logo is eigenlijk de naam en het gezicht van een bedrijf. Soms is het logo zelfs alleen de naam die op een bepaalde manier geschreven is.In jargon zeggen we: een logo kan uit een beeldmerk ( plaatje) en / of een woordmerk ( een of enkele woorden) bestaat.

Ik adviseer en help je verder met een passend en uniek  logo al dan niet gecombineerd met een slogan of slagzin.

Een logo restylen is ook mogelijk. Soms is een logo verouderd of past het niet meer bij de dienstverlening.

LifeStyleSTudio Pro Santé AssenVoorbeeld van een gerestyled logo van Life Style Studio Pro Santé. Klik voor het oude logo en nieuwe met diverse elementen.

Marketing beweegt tarief logo ontwerp

  • kennismaking met het bedrijf, product, visie, doelstelling en toekomstplannen
  • idee, kleur en eisen vanuit opdrachtgever
  • ontwerpen ( minimaal 5 )
  • presentatie en uitleg gemaakte ontwerpen
  • verdere uitwerking van maximaal 3 ontwerpen
  • tussentijdse voorstellen en ideetjes
  • oplevering definitief ontwerp

Goed begin van een herkenbare huisstijl!

Benieuwd naar de achterliggende gedachte van mijn ontwerpen?