Gebiedsmarketing

Gemeente Assen

De opdrachtgever zocht: hulp voor GEBIEDSMARKETING / CITYMARKETING 

Eind 2017 kreeg ik de opdracht om drie verschillende beeldmerken en slogans te ontwerpen voor drie wijken in Assen met een imagoprobleem. Ik had deze opdracht gewonnen via een pitch, het ontwerpen van de beeldmerken, moest ik ook een realiseerbaar plan opstellen om de bewoners en bezoekers op de hoogte te brengen naast de nieuwe ontwikkelingen. De gemeente Assen wilde namelijk alle wijken een gedeeltelijke boost geven vanwege hun negatief imago, waaronder overlast, drugs, werkloosheid, verpaupering en leegstand.

In nauwe samenwerking met de partners Actium Wonen en MBA (Mijn Buurt Assen) ontwikkelden de gemeente Assen een renovatiebeleidsplan om leven en wonen in deze wijken prettiger te maken.

Onze oplossing

We hebben uitgebreid onderzoek gedaan naar de geschiedenis, rapporten, identiteit en verschillende buurtbezoeken om tot een plan van aanpak te komen. We hebben drie beeldmerken gevonden met elk een duidelijke, persoonlijke boodschap: Fijn wonen, mooi groen en wereldse ruimte om te leven, wonen en spelen. Elk beeldmerk is herkenbaar en heeft dezelfde kleuren als het bestaande MBA-logo (een van de eisen). De gekozen hoofdkleuren zijn groen, magenta en blauw. We hebben de beeldmerken vertaald naar een huisstijl die nu wordt toegepast op bouwborden, wijkblaadjes, websites, sociale media, gemeentepagina’s en diverse correspondentiematerialen.

gebiedsmarketing . beeldmerken en pay-off (slogan) . huisstijlhandboek . presentatie goed bezig buurvrouw . outdoor media . projectbegeleiding

Eenvoudig contact opnemen

Contactgegevens

Marketing Beweegt
Laurierpark 108
9408 AN Assen

06 55394530
info@marketingbeweegt.nl

KvK nummer 58614826

BTW nr: NL001597727B04